Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΡΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΜΑΣ
Η έρευνα έγινε τόσο για να γνωρίσουμε τις νοστιμιές της πατρίδας μας , όσο και για να κάνουμε μια εξάσκηση στις εγκλίσεις των ρημάτων χρησιμοποιώντας . Οριστική- Υποτακτικά- Προστακτική

ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ 


ΥΛΙΚΑ
700γρ. αλεύρι
300 γρ. ζάχαρη άχνη
250 γρ. βούτυρο
15 γρ. μαστίχα σε σκόνη
Ζάχαρη άχνη για πασπάλισμα
4 αυγά
100 γρ.γάλα
ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΜΑΣΤΙΧΑΣ ΧΙΟΥ

Χτυπάμε καλά το βούτυρο και τη ζάχαρη, προσθέτουμε τα αυγά και συνεχίζουμε το χτύπημα. Ρίχνουμε εναλλάξ το αλεύρι και το γάλα και συμπληρώνουμε με την μαστίχα. Στη συνέχεια πλάθουμε τα κουλουράκια στο σχήμα της αρεσκείας μας.
Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο. Αφού ψηθούν τα πασπαλίζουμε με άχνη ζάχαρη








ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό κιμάς μοσχαρίσιος
3 φέτες ψωμί μουλιασμένο και στιμμένο
1 αυγό
6 σκελίδες σκόρδο λιωμένο
Αλάτι, πιπέρι,
2 κουταλιές σούπας λάδι
ΣΜΥΡΝΈΪΚΑ ΣΟΥΤΖΟΥΚΑΚΙΑ

Παίρνουμε όλα τα υλικά και τα ζυμώνουμε για να ενωθούν καλά. Παίρνουμε ποσότητα μιας  κουταλιάς της σούπας από το μίγμα, το πλάθουμε μακρόστενο, το αλευρώνουμε και το τηγανίζουμε.







 




ΧΑΡΑ
ΥΛΙΚΑ
Παξιμάδι κριθαρένιο
Μια μεγάλη ντομάτα
100 γραμ. τυρί
Λίγες ελιές
2 κουτ. σούπας λάδι
ΝΤΑΚΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Μουσκεύουμε το παξιμάδι κάτω από τη βρύση. Έπειτα ψιλοκόβουμε την ντομάτα και τη βάζουμε πάνω στο παξιμάδι.. Μετά θρυμματίζουμε το τυρί και το βάζουμε πάνω στην ντομάτα. Βγάζουμε τα κουκούτσια από τις ελιές και αφού τις κόψουμε σε ροδέλες τις βάζουμε πάνω από το τυρί. Τέλος ρίχνουμε λίγο λάδι και ρίγανη.



 




ΣΤΑΥΡΟΣ
ΥΛΙΚΑ
Μισό κουταλάκι σόδα
Μισό κιλό βούτυρο
1 ½ ποτήρι ζάχαρη
½ ποτήρι πορτοκαλάδα
3 αυγά
Ξύσμα πορτοκαλιού
1 βανίλια
Αλεύρι (όσο πάρει για να γίνει η ζύμη σφιχτή)
ΣΜΥΡΝΕΪΚΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ

1 Χτυπάμε το βούτυρο με τη ζάχαρη και τα αυγά
2. Ρίχνουμε την πορτοκαλάδα με τη σόδα, το ξύσμα και μετά ρίχνουμε το αλεύρι και το μπέικιν πάουντερ.
3. Όταν η ζύμη ξεκολλάει από τα χέρια μας πλάθουμε κουλουράκια σε ότι σχήμα θέλουμε
4. Τα βάζουμε στο ταψί , τα αλείφουμε με αυγό και τα βάζουμε στον φούρνο.




 



ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΥΛΙΚΑ
½  κιλό μυτζήθρα
½ ανθότυρο
4 αυγά
1 κουταλάκι δυόσμο
100 γραμ. σουσάμι
1 φλιτζάνι γάλα
1 κουταλάκι λάδι

ΣΚΑΛΤΣΟΥΝΙΑ ΚΡΗΤΙΚΑ

Ενώνουμε τη μυτζήθρα, το ανθότυρο, το δυόσμο και τα αυγά. Κρατάμε μόνο έναν κρόκο. Ζυμώνουμε το αλεύρι με το γάλα και το λάδι, προσθέτοντας όσο νερό χρειαστεί. Ανοίγουμε το φύλλο σε αλευρωμένη επιφάνεια και κόβουμε κυκλάκια με ένα πιατάκι της πάστας. Σε κάθε ένα βάζουμε μια κουταλιά γέμιση και κλείνουμε καλά με ένα πηρούνι. Τα τοποθετούμε σε λαδωμένο ταψί και αλείφουμε με τον κρόκο (αραιωμένο με λίγο γάλα). Πασπαλίζουμε με σουσάμι. Ψήνουμε στο φούρνο στους 200 C  μέχρι να ροδίσουν





 


ΑΝΝΑ
ΥΛΙΚΑ
20 κολοκυθανθοί
½ φέτα πικάντικη
3-4 αυγά
Αλεύρι
Αλάτι πιπέρι
Νερό, λάδι

ΚΟΛΟΚΥΘΟΛΟΥΛΟΥΔΑ ΛΕΣΒΟΥ

Πλένουμε τα κολοκυθολούλουδα από μέσα. Θρυμματίζουμε τη φέτα και ανακατεύουμε με τα αβγά. Σε άλλ η λεκάνη βάζουμε τα υλικά για το κουρκούτι. Γεμίζουμε τα κολοκυθολούλουδα. Τα βουτάμε μέσα στο κουρκούτι και τα βάζουμε σε καυτό λάδι








ΣΑΒΒΑΣ - ΡΑΦΑΗΛ
ΥΛΙΚΑ
½ Κιλό γιαούρτι
1 κιλό λάχανο
1 κιλό κρέας
2 κουταλιές δυόσμος
Αλάτι , πιπέρι
1 κούπα αλεύρι
ΓΙΑΟΥΡΤΛΟΥ Μ. ΑΣΙΑΣ

Ρίχτε το αλεύρι στο γιαούρτι. Βράστε το λάχανο με το κρέας, αλάτι, πιπέρι. Ρίχτε το ζωμό στο γιούρτι. Κόψτε σε κομματάκια το λάχανο και το κρέας. Μετά ρίχτε στο ζουμί μαζί το δυόσμο και αφήστε για λίγο να βράσουν






ΓΕΩΡΓΙΑ
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό μύγδαλα ωμά
1 κιλό ζάχαρη άχνη
1 ασπράδι αυγού
Λίγο ανθόνερο
ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Αλέθουμε τα αμύγδαλα ώσπου να γίνουν αλοιφή. Κρατάμε στην άκρη λίγη άχνη και την υπόλοιπη τη βάζουμε σε μια λεκάνη μαζί με το αμύγδαλο. Προσθέτουμε το ασπράδι και αρχίζουμε να  ζυμώνουμε.. Ρίχνουμε το ανθόνερο. Φτιάχνουμε μπαλάκια σε μέγεθος μεγάλου καρυδιού,. Σε ένα ταψί απλώνουμε την άχνη και τοποθετούμε πάνω τα αμυγδαλωτά.







ΜΑΡΙΤΙΝΑ
ΥΛΙΚΑ
½ κιλό ζύμη
½ κιλό γιαούρτι
4 σκελίδες σκόρδο
½ κουταλάκι αλάτι

ΜΑΝΤΘΟΥ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ 

Ανοίγουμε το ζυμάρι σε φύλλα με τον πλάστη. Το κόβουμε σε λωρίδες και μετά σε τετράγωνα. Βράζουμε νερό και ρίχνουμε μέσα τη ζύμη. Τη βράζουμε και μετά τη σουρώνουμε. Σε ένα άλλο μπολ τρίβουμε το σκόρδο με λίγο αλάτι, βάζουμε το γιαούρτι στο νερό και το διαλύουμε. Στη συνέχεια το ρίχνουμε στην κατσαρόλα και το ανακατεύουμε







ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ


















Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

Πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής


Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου, βρίσκεται στο Πάρκο Ηρώων στον Ταύρο, σε μία έκταση 10 στρεμμάτων, σε ένα καταπράσινο περιβάλλον.

Λίγο πριν φύγουμε
Μόλις φτάσαμε!





 

 








Ο Κύριος Άρης εθελοντής στο Δήμο μας ενημέρωσε για Τον Κ.Ο.Κ. και όχι μόνο.



- Μάθαμε για την οριζόντια σήμανση των δρόμων ( τις λευκές λωρίδες στην άσφαλτο) δηλαδή για τις διαβάσεις των πεζών και για τις διακεκομμένες και συνεχόμενες λωρίδες που χωρίζουν τα ρευματα κυκλοφορίας.

- Είδαμε την κάθετη σήμανση  των δρόμων , δηλαδή τις πινακίδες και τους φωτεινούς σηματοδότες.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα χρώματα στη σήμανση και μάθαμε:

ΚΟΚΚΙΝΟ = STOP
ΜΠΛΕ = Υποχρεωτική πορεία
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ = Προσοχή Κίνδυνος




- Τέλος έγινε αναφορά στους αριθμούς έκτακτης ανάγκης τους οποίους όλοι θα πρέπει να ξέρουμε
100: ΑΜΕΣΗ ΔΡΑΣΗ - ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
166: ΕΚΑΒ - ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ
199: ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
112 : ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΜΕΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

 
Πορτοκαλί χρώμα σημαίνει: ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΙΝΔΥΝΟΣ
Κόκκινο χρώμα σημαίνει : ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ
Μπλε χρώμα σημαίνει: ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ


Ανεβήκαμε στα ποδήλατα , φορέσαμε τα κράνη και φύγαμε για ορθοπεταλιές


 





Και στη συνέχεια ακολούθησε τρελό παιχνίδι στην παιδική χαρά η οποία βρισκόταν στον ίδιο χώρο.





Δοικιμάσαμε την αντοχή της τραμπάλας!













Και παίξαμε στις κούνιες .

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

Ημέρα αθλητισμού στο σχολείο




Τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015 γιορτάστηκε  η 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με θεματικό άξονα: «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα», που θεσμοθέτησε το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. 


Το Υπουργείο θεσμοθέτησε ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους . Την ημέρα αυτή γίνεται η «εθιμική» έναρξη των Σχολικών Αγώνων (Αγώνες «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» και Πανελλήνια Πρωταθλήματα Λυκείων Ελλάδας & Κύπρου). 

Το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, ο θεματικός άξονας του σχολικού έτους 2015-2016 είναι «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».



η Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015 θα διεξαχθεί η 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με θεματικό άξονα: «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα», που θεσμοθέτησε το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε όλα τα σχολεία της χώρας δεν θα γίνουν μαθήματα αλλά αθλητικές εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο θεσμοθέτησε ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους, που συνδέεται με κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού/συμπεριφορικού πεδίου που υλοποιείται βιωματικά μέσα από το Σχολικό Αθλητισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Την ημέρα αυτή γίνεται η «εθιμική» έναρξη των Σχολικών Αγώνων (Αγώνες «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» και Πανελλήνια Πρωταθλήματα Λυκείων Ελλάδας & Κύπρου). Το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, ο θεματικός άξονας του σχολικού έτους 2015-2016 είναι «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».

www.dikaiologitika.gr
υγκεκριμένα, το Υπουργείο θεσμοθέτησε ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους, που συνδέεται με κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού/συμπεριφορικού πεδίου που υλοποιείται βιωματικά μέσα από το Σχολικό Αθλητισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Την ημέρα αυτή γίνεται η «εθιμική» έναρξη των Σχολικών Αγώνων (Αγώνες «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» και Πανελλήνια Πρωταθλήματα Λυκείων Ελλάδας & Κύπρου). Το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, ο θεματικός άξονας του σχολικού έτους 2015-2016 είναι «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».

www.dikaiologitika.gr
υγκεκριμένα, το Υπουργείο θεσμοθέτησε ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους, που συνδέεται με κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού/συμπεριφορικού πεδίου που υλοποιείται βιωματικά μέσα από το Σχολικό Αθλητισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Την ημέρα αυτή γίνεται η «εθιμική» έναρξη των Σχολικών Αγώνων (Αγώνες «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» και Πανελλήνια Πρωταθλήματα Λυκείων Ελλάδας & Κύπρου). Το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, ο θεματικός άξονας του σχολικού έτους 2015-2016 είναι «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».

www.dikaiologitika.gr


 Διαβάσαμε από το ανθολόγιο της τάξης τις σελίδες 69-73. Ένα καταπληκτικό κείμενο της Λίτσας Ψαραύτη που με μοναδικό τρόπο περιγράφει τον όχι και τόσο μικρό Θωμά να δίνει ένα μάθημα ανθρωπιάς μέσα από τον αθλητισμό .
 Μέσα από κείμενα μάθαμε τις αξίες που προσφαίρει ο αθλητισμός με μέγιστο σκοπό την συμμετοχή και όχι απαραίτητα την Νίκη.
Ο μικρός Θωμάς απέδειξε παρότι παιδί με ειδικές ανάγκες ότι η συναδελφικότητα και η ανθρωπιά έχουν μαγαλύτερη αξία από τις νίκες και τα έπαθλα

Μάθαμε από τον Θωμά ότι ο αθλητισμός μας κοινωνικοποιεί , μας μαθαίναι να λειτουργούμε με αρχές και με αξίες, μας δίνει το θάρρος για να παλέψουμε στη ζωή.










Το κυριότερο όμως μήνυμα είναι το σύνθημα των Ολυμπιακών αγώνων:
"ΔΩΣΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΕΙΑ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΩ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΝΙΚΗΣΩ, ΑΣΕ ΜΕ ΝΑ ΝΙΩΣΩ ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ"
 Στη συνέχεια κάναμε κολάζ με συνθήματα :
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΕΊΝΑΙ ΥΓΕΙΑ
ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΜΕ ΣΩΜΑ ΥΓΙΕΣ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ= ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ
κλπ.

Παρακολουθήσαμε βίντεο με θέματα σχετικά με την ημέρα
Δουλέψαμε πάνω σε ένα φύλλο εργασίας με θέμα τους ολυμπιακούς αγώνες και την αναβίωση τους.
           Και τελικά κλείσαμε την ημέρα μας με αθλητικούς αγώνες

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΠΡΑΞΗ

  Παραγωγή γραπτού λόγου  Θέμα: «Μια καλή μου πράξη»   Πότε έκανες την πράξη; Πού έγινε η πράξη; Ποια ήταν; Να την περιγρά...